tirsdag, oktober 17, 2006

(Første råd)

Dette Fantomet pleier å prøve og få med seg Radioselskapet på mandager for da er det "Radiorådet" og de pleier å ha veldig gode og konstruktive svar på dilemmaene som blir sendt/ringt inn. Gode råd ja, men noen ganger tenker jeg med meg selv at jeg har minst et alternativt svar. Sånn som i går når Radiorådet ble kontaktet av Ole Petter som har fått kallenavnet "VinglePetter" (etter at Fjordland starta med sine reklamer). Som vi kunne høre hadde han visst en viss utfordring med å foreta valg, så som følge av dette må selvsagt mitt råd bli: Ta raskere beslutninger - husk det er en relativt lav sannsynlighet for at du dør i morgen eller i neste uke, det er nok en større sjanse for at du kommer til å stå overfor et liknende valg i framtida (f.eks skal jeg Creme Brulée eller ostekake til dessert, på restaurant (hvis ikke ostekaka er kjent for å være sinnsykt god er Creme Brulée alltid det beste valget)) så hva gjør det om du velger A denne gang? Neste gang tar du B eller C. Eventuelt kan du lage deg standardløsninger, f.eks alltid rosa skjorte...
Nå kan det sies at ParentesFantomet aldri har noe vanskelig for å velge, hun bare *vet* hva som er rett/best (etter først å ha silt ut de fleste valgmulighetene).

Ingen kommentarer: