onsdag, desember 01, 2010

Adventskalender? Adventskalender! - {Luke 1}

"It's that time of year" når det er på tide å virkelig skru opp julefølelsen og kosefaktoren vris til 11. Nå er det vel ingen hemmelighet akkurat at jula er min favoritthøytid (kan bl.a. høre på julemusikk heeeele året). {Noen som føler seg kallet til å lage "JA! til jul - hele året"-gruppa på Fjesboka?}
I år tenkte jeg å gjøre en liten vri på julekalenderen (fikk egentlig et innfall i dag, så så fryktelig gjennomtenkt er det vel ikke), nemlig å legge ut bilde av et julekort eller en pakkelapp + et sitat på latin. Siden dette ble tatt på sparket, har jeg ikke noe bilde av noe julekort akkurat nu! men det kommer når jeg bare har fått fiksa bilde av et av de nylagde. Dvs det kommer en oppdatering i løpet av kvelden.
Uansett, vi kan starte med sitatet og i dag er det:
Ad eundum quo nemo ante iit - To boldly go where no man has gone before


Dagens kort:

Dagens kort er vel egentlig ikke et kort per se, men en av de populære melkekartongene (Takk til Irene for mal), klar til å brukes for å pakke inn et kubbelys dekorert med serviett fra Sagen Vintage og bånd. Papirene som er brukt på kartongen er fra Maja Design, punch fra Martha Stewart (selvsagt) og blomster fra Kort og Godt. Tag'en er jeg ikke 100% sikker hvor er fra, men den er iallefall kjøpt hos Familieskatter.


***Siden denne kalenderen ble starta opp ganske så impulsivt har jeg ikke fått tenkt igjennom den 100% så jeg har et spørsmål til dere som leser denne bloggen:
Er det av interesse at den er litt interaktiv og med premier? Tenker da enten på å få dere til å oversette sitatet, finne hvor sitatet er henta fra eller andre spørsmål ang. sitatet. Og når det gjelder premier, bør det være daglige trekninger eller kanskje en gang i uka (da med litt større premier)? (Aktuelle premier er saker og ting som kan scrappes, spises, brukes som pynt). Alle kommentarer mottas med takk.

2 kommentarer:

Tigger sa...

Kjempe stilig :) Kan du sende meg malen? eller har du den ikke på mail? Kjempekos å kunne lese "adventskalender" i blogen din hver dag :) Men de sitatene klarer ikke jeg å gjette, så da blir det bare en liten kommentar fra meg :) Likte lyset å melkekartongen å alt :) Hvordan har du festet servietten til lyset? varmepistol?

Trude Julie sa...

Mal har jeg ikke på mail, men skal fikse til deg min venn :D

Servietten er smelta inn i lyset med varmepuston, brukte til bakepapir oger så servietten ikke blåste bort eller ble svidd.

Da blir det kommentarer som gjelder :D